Перейти далі
Перше покоління

Історія Vectra

Перше покоління

Історія моделі Opel Vectra A

Покоління перше (1988-1995)

Вектор — на оновлення!

Протягом 80-х років минулого сторіччя Opel активно працював над оновленням власної модельної лінійки, Бренд неначе прагнув власного перезапуску. Наприклад, у 1982 році дебютувала модель Opel Corsa, що дозволила зайняти нові ніші в світі автомобілів. Та навіть у вже відомих сегментах були презентовані нові моделі, причому змінювались не лише покоління автомобілів — змінювались навіть їх назви! Так з’явився новий «центральній гравець», що прийшов на зміну Opel Ascona: у 1988 році дебютував автомобіль Opel Vectra A. Це була модель середнього класу, що могла використовуватись і як сімейний перевізник, і як службовий автомобіль.

 

Адже нова модель Opel Vectra A пропонувалася у вигляді зручного хетчбеку або класичного седану, з бензиновими або дизельними двигунами об’ємом 1,4-2,5 літри, могла бути оснащена «механікою» чи «автоматом». До речі, змінювались навіть назви автомобіля: перше покоління Opel Vectra також пропонувалося під Брендами Chevrolet та Vauxhall, а серед виробничих потужностей варто відмітити заводи по зборці навіть у Єгипті та Бразилії. Після оновлення 1992 року, модель Opel Vectra A знову відмітилась зростанням кількості доступних версій та двигунів — це був справді «глобальний автомобіль»: кожен покупець мав можливість обрати версію на власний смак та гаманець.

Та навіть більше: автомобіль Opel Vectra A міг запропонувати не тільки передні ведучі колеса, але й повний привод! Справжній ексклюзив того часу для моделей середнього класу. Однак це був лише початок...

Opel Vectra 4×4 Turbo: передбачення майбутнього OPC-версій

Невдовзі після запуску виробництва основної моделі (седан с приводом на передні колеса), почали з’являтися й більш унікальні автомобілі. Одним з кращих прикладів є версія Opel Vectr A з потужним 2-літровим турбо-двигуном, що пропонував 204 «конячки». Аби найкраще реалізувати досить високу потужність під час прискорення, автомобіль було оснащено системою повного приводу. А для того, аби спорт-версія гарно почувалася не тільки під час прискорення по прямій, а й у поворотах, Opel Vectra 4×4 Turbo також отримала незалежну задню підвіску.

 

Таким чином, цей автомобіль став одним з найбільш технологічних, спортивних, потужних не тільки у гаммі моделі Opel Vectra, а й у своєму класі взагалі — це наче було пророцтво для створення майбутніх версій ОРС. За що модель була відзначена особливою шаною: турбо-версія Opel Vectra у 1994 році навіть виступала у якості Safety Car (автомобіля безпеки) під час проведення перегонів серії Formula 1!

Покупцям, що прагнули отримати автомобіль з більш динамічним характером, проте не відчували потреби у величезній потужності, Бренд пропонував модифікації GSi, GT, 2000 з 2-літровими 4-циліндровими двигунами потужністю до 150 к. с., або версію V6 з 2,5-літровим мотором на 170 «конячок». В залежності від конкретної версії, ринку збуту, року виробництва, ці автомобілі могли похизуватися задньою незалежною багатоважільною підвіскою, автоматичною коробкою перемикання швидкостей, переднім або повним приводом.
Такі факти з біографії моделі можуть найкращим чином стерти упереджене ставлення автомобілістів про нудний характер Opel Vectra A — автомобіля, що відкрив новий розділ в історії Бренду та навіть дав початок культовому спортивному купе. Саме так, ми маємо на увазі Opel Calibra!

Opel Calibra — купе для народу

На початку 1990-х років, купе Opel Calibra стало одним з найбільш цікавих, оригінальних, пізнаваних автомобілів на автомобільному ринку Європи. Важко повірити, що нова модель створювалась на базі Opel Vectra A, адже купе отримало надзвичайно спортивну зовнішність: низький кузов, динамічний нахил стійок, каплеподібний профіль даху. Коефіцієнт аеродинамічного опору Cd=0,26 робив Opel Calibra найбільш обтічним автомобілем свого класу. Звісно, купе Opel Calibra отримало й найкращу техніку, що була того час у Бренду: двигуни лише об’ємом 2-2,5 л (115-204 к. с.), 5- та 6-ступенева «механіка», передній або повний привод, незалежна задня підвіска.

Спортивний зовнішній вигляд Opel Calibra не був лише «виглядом»: автомобіль і справді знайшов своє покликання у автомобільних перегонах серії DTM (німецький кузовний чемпіонат). Версія Opel Calibra DTM оснащувалася спеціально спроектованим двигуном V6, побудованим на базі серійного мотору С25ХЕ — потужність сягала 420-480 к. с.! Плюс аеродинаміка, підвіска та гальма, каркас безпеки, полегшений кузов та салон... Це був справжній гоночний болід!

 

Виробництво купе Opel Calibra тривало до кінця 1990-х років — автомобіль почав свою кар’єру під час Opel Vectra А, однак завершував вже під час випуску моделі Opel Vectra B. Яка замість «купе» отримала інший варіант для розширення гами кузовів.