Нова платформа
Для електромобілів
Концерн Stellantis представляє платформу STLA Medium — основу для електромобілів найбільш популярних С/D-класів
- Платформа STLA Medium розроблена так, щоб відповідати найбільш важливим очікуванням клієнтів від майбутніх електромобілів: найкращий у своєму класі запас ходу понад 700 км, невеликий час зарядки акумуляторів, висока продуктивність та ефективність, задоволення від водіння.
- Платформа STLA Medium є першою з чотирьох глобальних платформ для електромобілів BEV (Battery Electric Vehicle), яка була запущена протягом двох років після презентації у рамках «EV Day» у липні 2021 року.
- Гнучкість платформи STLA Medium дозволяє на одній основі будувати легкові автомобілі, кросовери, позашляховики кількох брендів, що будуть представлені у ринкових сегментах C та D — тобто, це саме «серце» глобального автомобільного ринку.
- Платформа STLA Medium буде використовуватись на кількох заводах для підтримки сміливих амбіцій про електрифікацію модельного ряду; початок покладе Європа.
Те, що ми бачимо сьогодні, є результатом двох років безкомпромісних інновацій для забезпечення чистої, безпечної, доступної мобільності. Усе це підкріплено нашими інвестиціями в 30 мільярдів євро в електрифікацію та програмне забезпечення, що розраховані до 2025 року. Платформа STLA Medium демонструє потужність глобальної технічної спільноти Stellantis, надаючи продукти, які орієнтовані на потреби та запити наших клієнтів. Ця платформа є однією з ключових складових, які дозволять досягнути амбітної мети — ми прагнемо отримати нульовий викид вуглецю до 2038 року.
Генеральний директор Stellantis Карлос Таварес (Carlos Tavares)
Платформа STLA Medium перевершить очікування клієнтів
Платформа STLA Medium, що від початку спроектована виключно для електромобілів BEV, має забезпечити найкращий у своєму класі показник автономного запасу ходу — понад 700 км у версії Performance, або більше 500 км у стандартному виконанні. Ці показники автономності розраховані згідно процедури тестувань WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure). З корисною енергоємністю акумулятора до 98 кВт-год., платформа STLA Medium має найкращим у своєму класі показник за кількістю енергії в межах колісної бази.
Платформа STLA Medium буде використовувати 400-вольтну електричну архітектуру, забезпечить найкращу в своєму класі ефективність та короткий час зарядки, а також можливість підключення до різноманітних екосистеми заряджання та живлення. Залежно від розмірів/типу/класу електромобіля, споживання має становити менше 14 кВт-год. на 100 км пробігу, що є найкращим показником енергоефективності для цього ринкового сегменту. Також передбачена можливість зарядки батареї від 20% до 80% ємності за 27 хвилин.
Електромобілі на платформі STLA Medium мають продаватись по всьому світу та будуть доступні з переднім приводом (один електромотор попереду) або повним приводом (з додаванням другого модуля електромотору позаду). Платформа дає можливість створення електромобілів з різними типами кузовів: легкові моделі, компактні кросовери, великі позашляховики. Діапазон потужності електромобілів складе 160-285 кВт або 218-388 к. с.
Гнучкість платформи STLA Medium дає конструкторам концерну Stellantis максимум свободи у створенні нових моделей транспортних засобів:
- колісна база — може змінюватись в межах 2700-2900 міліметрів;
- загальна довжина — може змінюватись в межах 4,3-4,9 метри;
- кліренс може сягати до 220 мм — для забезпечення всюди-прохідності;
- колеса діаметром до 750 мм — як ключовий атрибут дизайну моделей на цій платформи.
Фахівці концерну Stellantis зосередилися на високій ефективності модульної акумуляторної батареї, максимальному збільшенні простору всередині транспортного засобу, покращенні плавності ходу та керованості завдяки низькому центру ваги. Компоненти платформи, такі як система обігріву/охолодження салону, рульове керування, гальмівна система, розроблені таким чином, щоб мінімізувати споживання енергії. Ці зусилля поєднуються з широким використанням легких і жорстких матеріалів у конструкції, щоб полегшити транспортний засіб, досягти оптимального запасу ходу, забезпечити зразкову керованість.
Зрештою, платформа STLA Medium має гарантувати найкращу в своєму класі вартість у перерахунку до ємності акумулятора — це також дозволить збільшити обсяги виробництва й, відповідно, зниження собівартості. Варто зазначити, що розміри модульної акумуляторної батареї будуть регулюватись наявним простором (по периметру в межах колісної бази), акумулятор буде розміщено у єдиному закритому боксі з системою охолодження.
Перспективні майбутні платформи STLA
Платформи сімейства STLA (Small/Medium/Large/Frame) розроблені таким чином, щоб вони були готові до розвитку у майбутньому. Саме тому передбачена модульна конструкція, дуже гнучка за своєю суттю: можлива зміна колісної бази, ширини та звисів, кліренсу та конструкції підвіски. Можливості та продуктивність транспортних засобів на базі STLA будуть адаптуватися та вдосконалюватися з роками завдяки впровадженню архітектури STLA Brain, а також технологіям STLA SmartCockpit та STLA AutoDrive, що дозволить бездротовим методом оновлювати програмне забезпечення та розширювати функціональність вже наявного обладнання.
Розуміння гнучкості, серед іншого, включає в себе й можливості зміни силової установки: передній, задній, повний привод. Усе завдяки можливості використання трьох модульних версій електроприводу EDM (electric drive modules).
Платформи STLA також розроблені з урахуванням можливості використання новітніх акумуляторів зі зміненим хімічним складом, включаючи батареї без нікелю або кобальту, а також включаючи твердо-тільні батареї. Це дасть змогу брендам Концерну Stellantis максимально гнучко та швидко адаптувати свої перспективні моделі електромобілів до найбільш перспективних технологій майбутнього — задля підтримання найкращого балансу вартості й продуктивності.